Valmennus tarjoaa yrityksille ja organisaatioille mahdollisuuden selkeyttää toimintaansa, parantaa työn sujuvuutta ja tuottavuutta sekä nopeuttaa ja helpottaa muutosprosessien läpivientiä.
Muutoksen neljä huonetta -menetelmä toimii kaikilla toimialoilla johtoryhmän, pienen tai isomman työyhteisön tai koko yrityksen kehittämisen työkaluna. Se tarjoaa tehokkaat puitteet henkilökohtaiselle kehittymiselle, parantaa vuorovaikutusta, vahvistaa tiimityöskentelytaitoja ja ennalta ehkäisee ongelmien syntymistä mm. muutostilanteissa. Menetelmä antaa vaikeissakin tilanteissa turvalliset puitteet, joissa henkilöstö yhdessä johdon kanssa pystyy luovaan ja tulokselliseen kehittämistyöhön.
Valmennus johdattelee tunnistamaan työyhteisössä vaikuttavia erilaisia suhtautumistapoja sekä auttaa työyhteisön jäseniä nykytilanne-analyysin avulla luontevaan keskusteluun muutostarpeista ja toiminnan kehittämistä. Prosessin aikana havaitaan työyhteisöön tyytyväisyyttä ja innostusta tuottavat sekä sensuuria ja hämmennystä aiheuttavat tekijät.
Lopputuloksena syntyy yhteisen viitekehyksen, analyysien ja avoimen keskustelun kautta selkeämpi käsitys työyhteisön nykytilanteesta ja toiminnan kehittämistarpeista. Havaintojen pohjalta rakennetaan yhdessä toimenpidesuunnitelma, jolla mahdollistetaan tavoitteiden mukainen kehitys ja jatkossa avoimempi yhteistyö ja ilmapiiri.
Välittömiä tuloksia – pitkäkestoisia vaikutuksia
Muutoksen neljä huonetta – työkaluilla päästään nopeasti kehittämisen ytimeen. Se tuottaa sekä välittömiä että pitkän aikavälin tuloksia.
Pienillä, alle 10 hengen tiimeillä välittömiä tuloksia saadaan jo yhden päivän valmennuksessa. Isommille työyhteisöille varataan 2-3 päivää tiimin koosta ja tavoitteista riippuen.
Erilaisuus menestystekijäksi – onnistumisen iloa tiimeille ja eväitä esimiestyöhön. Ihmisten luontainen erilaisuus on kaikille tuttu, jokapäiväinen asia. Erilaisuus tulee esiin käyttäytymisessä mm. erilaisissa tavoissa toimia, reagoida ja ajatella. Ryhmässä ihmisten erilaisuus parantaa ongelmanratkaisua ja päätöksen tekoa sekä lisää luovuutta ja ryhmän sisäistä oppimista.
Erilaisuus voi tuoda mukanaan myös haasteita ja jännitteitä, kun asioita tarkastellaan eri näkökulmista. Jotta ihmisten erilaisuus voidaan aidosti hyödyntää voimavarana ja menestystekijänä, on erilaisuus ensin tunnistettava, ymmärrettävä, hyväksyttävä ja sitten otettava käyttöön. Tässä prosessissa merkittävänä apuna toimii Peili-käyttäytymisprofiili.
Peili-ryhmäkuva antaa kokonaiskuvan ryhmän jäsenten käyttäytymistyylien jakaantumisesta. Onnistunut erialisuuden hyödyntäminen näkyy organisaation toiminnassa monipuolisuutena ja kilpailukykynä. Kun ihminen ja työ sopivat yhteen ja yhteistyö sujuu, syntyy sekä inhimillistä että taloudellista hyvinvointia.
Peili-käyttäytymisprofiili antaa yhteisen ja ymmärrettävän kielen käsitellä vuorovaikutuksen ilmiöitä työyhteisössä. Ota yhteyttä, kun tarvitset monipuolisen ja turvallisen työkalun erilaisuusosaamisen vahvistamiseen.
Valmennuksen tavoitteena on käsitellä sisäisen palvelun merkitystä ja parantaa vuorovaikutusta sekä töiden sujumista työyhteisön sisällä. Tiedon kulku ja tapa viestiä eivät aina toimi läheskään niin hyvin kuin pitäisi. Tämä kuitenkin vaikuttaa ulkoisen asiakkaan saamaan palvelun laatuun ja aiheuttaa heissä usein tyytymättömyyttä.
Tässä valmennuksessa keskitymme ratkaisemaan yhteistyön haasteet ja muuttamaan epäkohdat onnistumisiksi.
Vuorovaikutustaidot sisäisessä asiakaspalvelussa
Onnistuneen sisäisen palvelun edellytystekijät
Sisäisen palvelun merkitys ulkoiselle palvelukuvalle
Sisäisen palvelun toimivuudesta hyötyvät kaikki
Sisäinen hyvä palvelu ja ilmapiiri edellyttävät toimivia pelisääntöjä